Hoogeveen zaterdag grijpt naast nacompetitie

ZZVV 1

Hoogeveen 1

4 juni 2022 14:30

P. Pool

Sportpark Woltingeslag
Sportlaantje 4
7921BT
ZUIDWOLDE DR

Opstelling Hoogeveen 1

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

ZUIDWOLDE – Hoogeveen zaterdag is er niet in geslaagd zich te plaatsen voor de nacompetitie. Op de laatste speeldag verloor men met 2-1 van ZZVV en werd het voorbij gestreefd door Klazienaveen. Een wisselvallig seizoen eindigde hierdoor met een vierde plaats in de eindrangschikking.

Eigenlijk was het al een wonder dat Hoogeveen zaterdag op de laatste speeldag nog de beste papieren had om zich als laatste te plaatsen voor het seizoenstoetje. De ploeg van scheidend trainer Niels van ’t Hoog morste de laatste weken veel punten. Daarnaast raakte de ziekenboeg steeds voller. Men liep dan ook op het tandvlees naar de eindstreep.
Een zege tegen het al geplaatste ZZVV zou voldoende zijn geweest om het seizoen nog te verlengen. Dat scenario leek al snel werkelijkheid te worden toen Marco Santing na vier minuten de openingstreffer scoorde. Het feestje was echter van korte duur. ZZVV liet duidelijk zien geen cadeautjes weg te willen geven en kwam vanaf de aftrap via een fraaie treffer van Jovanni van Dijk alweer langszij.

Evenwicht

Beide partijen hielden elkaar vervolgens in evenwicht. Joël Huiskes raakte namens de thuisploeg de lat en Andy Kreeft kopte op de paal. Beide routiniers speelden hun laatste competitiewedstrijd. Kreeft speelde de wedstrijd niet uit. In de rust moest hij geblesseerd in de kleedkamer achterblijven. Dat gold ook voor Kevin Kerssies. Eerder moest Marcel Linthorst na een kwartier al geblesseerd afhaken. De kansen op een succesvolle afloop werden daardoor alsmaar kleiner.

Status quo

In de tweede helft was er lange tijd sprake van een status quo. Tot het laatste kwartier gebeurde er nauwelijks iets. In de slotfase ontbrandde de wedstrijd weer. Sander van Veen kreeg een grote mogelijkheid om zijn ploeg naar de nacompetitie te schieten. De aanvaller raakte de bal echter verkeerd. De beste kans was in de laatste minuut voor Saroney Vreeling. De verdediger zag zijn inzet tot ontstellenis van als wat Hoogeveen een warm hart toedroeg op de paal belanden.
Ver in de blessuretijd kwam er aan alle illusies een eind. Na een overtreding van Stefan Pattipeilohy mocht Dave Padding aanleggen vanaf de strafschopstip. De oud-Hoogevener faalde niet.

Afscheid

Het seizoen was daarmee ten einde voor Hoogeveen zaterdag. Het betekende voor Andy Kreeft ook het einde van een tijdperk. Kreeft groeide de laatste jaren uit tot boegbeeld van de club en kwam tot 368 officiële wedstrijden voor Hoogeveen zaterdag en zondag. Hij gaat komend seizoen nog wel in de vijfde klasse voetballen bij VCG in zijn woonplaats Geesbrug.
Ook Jelmer Wierenga maakte zijn laatste minuten. Hij richt zich op zijn trainersloopbaan en gaat aan de hand van Nico Haak ervaring opdoen bij Hoogeveen zondag. Wie ook genoemd moet worden is Edwin Santing. Een echte clubman die als reservedoelman zijn club altijd trouw bleef. Volgend jaar gaat hij zijn geluk beproeven als eerste doelman bij SC Lutten.