Dramatisch slecht Hoogeveen zaterdag wint van hekkensluiter

Fit Boys 1

Hoogeveen 1

3e klasse D

23 april 2022 14:30

R.J. van der Molen

Sportpark Noordwest
Eursingerweg 14
9411BB
BEILEN

Opstelling Hoogeveen 1

Verslag + samenvatting: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

BEILEN – Tegen het arme Fit Boys, dat nog maar twee punten behaalde, speelde Hoogeveen zaterdag misschien wel de slechtste wedstrijd in jaren. De ploeg van trainer Niels van ’t Hoog zakte ver door de ondergrens, maar won uiteindelijk wel met 0-1 door een discutabel doelpunt.

Het kreeg daarmee veel teveel. Op basis van de tweede helft had de thuisploeg dan ook meer verdiend. Dat was vooral te danken aan Hoogeveen dat fout op fout stapelde en dramatisch speelde. Iets wat zorgen baart. Een slechte wedstrijd spelen kan natuurlijk en als je dan wint kan de blik snel weer naar voren. Voor Hoogeveen is het echter zaak eens goed in de spiegel te kijken. Het vertoonde spel is de laatste weken immers nauwelijks het aankijken waard en alle energie lijkt te zijn verdwenen. Op deze manier gaat de ploeg de felbegeerde plek in de nacompetitie dan ook niet halen en gaat het seizoen als een nachtkaars uit.

Buitenspel

Tegen Fit Boys ontsnapte men na negen minuten aan een achterstand. Ivo van Ewijk kon scoren, maar werd afgefloten wegens buitenspel. Ten onrechte zou blijken uit de beelden van Hoogeveen TV. Aan de andere kant leek Ismail Uçan na ruim een half uur wel buitenspel te staan. De grensrechter van Fit Boys vlagde echter niet en zo ging deze treffer wel de boeken in. Het was door het volle strafschopgebied en de enorme chaos ook lastig te zien.

Fout op fout

In de tweede helft leek er wel sprake van matchfixing. Hoogeveen stapelde fout op fout en gaf Fit Boys alle gelegenheid de gelijkmaker te scoren. De kansen waren echter niet aan de Beilenaren besteed, die daarmee lieten zien waarom ze onderaan staan.
Met het schaamrood op de kaken en een gestolen overwinning zocht Hoogeveen dan ook de kleedkamer op. Men zal zich snel moeten herpakken, want volgende week wacht concurrent FC Ommen dat de laatste weken goed op dreef is.