Hoogeveen zaterdag langs DKB in bekerduel

DKB 1

Hoogeveen 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 2 49

11 september 2021 15:00

G.W.F. Moeken

Sportpark De Oversteek
Horstra's wijk 5
7782RA
DE KRIM
tel. 0524-571971

Opstelling Hoogeveen 1

DE KRIM – Hoogeveen zaterdag kan zich zo goed als zeker opmaken voor de volgende bekerronde. Nadat vorige week Nieuw Balinge werd verslagen, werd er zaterdag ook gewonnen van vierdeklasser DKB. Het werd uiteindelijk 0-3 voor de ploeg van trainer Niels van ’t Hoog.

DKB-trainer Jan Otto Benjamins kon vooraf goede statistieken overleggen. Als trainer van SC Elim verloor hij immers nog nooit een officiële wedstrijd van de Hoogeveners. Zaterdag liep het dus anders, nadat de eerste bekerwedstrijd tegen Beilen zaterdag met 0-6 was gewonnen.

Bovenliggende partij

Hoogeveen begon sterk aan de wedstrijd en was in het eerste half uur de bovenliggende partij. In de beginfase ging een vrijetrap van Marcel Linthorst maar net over. Diezelfde Linthorst stond ook aan de basis van de tweede kans die Twan Reinders uiteindelijk niet wist te benutten. Na half uur was het Sander van Veen die de paal raakte en opnieuw Linthorst die uit de rebound niet kon scoren.
Een treffer bleef uit en in de tweede helft werd het allemaal wat slordiger aan Hoogeveen-zijde. De thuisploeg begon erin te geloven en kreeg ook wat mogelijkheden, maar was slordig in de afronding.
Halverwege de tweede helft brak Hoogeveen toch de ban. Het was Eduard Kobes die scoorde. Vlak daarna werd een treffer van diezelfde Kobes afgekeurd.

Ruimte

Hoogeveen kreeg vervolgens ruimte. Zo verscheen Ismail Uçan oog in oog met de doelman, maar kwam laatstgenoemde als winnaar uit de strijd. De spits haalde vlak daarna alsnog zijn gram na goed voorbereidend werk van Joy Eising. In de blessuretijd werd het ook nog 0-3, toen Twan Reinders en Sander van Veen alleen op de doelman konden afgaan. Reinders was niet zelfzuchtig en liet Van Veen zijn eerste treffer van het seizoen noteren.
Volgende week speelt Hoogeveen de laatste bekerwedstrijd tegen vijfdeklasser Beilen zaterdag. Hoogeveen heeft dan aan een gelijkspel voldoende om de volgende bekerronde te behalen en zelfs een nederlaag is waarschijnlijk nog niet catastrofaal gezien het doelsaldo van 15 voor en 0 tegen.