Hoogeveen langs Rouveen in vermakelijk duel..

SC Rouveen 3

Hoogeveen 2

Speler Rouveen
Speler Rouveen (stift)
Julian Mol (kopbal)
Eigen Doelpunt (intikker)
Assist: Julian Mol
Speler Rouveen (scrimmage)

Mannen beker reserve poulefase Groep 1 28

9 september 2021 19:45

Anoniem

Sportpark Rouveen
Korte Kerkweg 22
7954GC
ROUVEEN

Voor de 2e selectie van de zaterdagtak van vv Hoogeveen was het 9 september tijd om de eerste officiële wedstrijd van het seizoen te spelen. Een bekerwedstrijd uit tegen Rouveen. De wedstrijd was verplaatst ivm quarantaine en testuitslagen wegens het tegenwoordige bekende covid-19 virus. Ondanks afwezigen kon Hoogeveen een elftal op papier krijgen met een behoorlijk staat van dienst maar met een halve voorbereiding. De wedstrijd begon om 19:45u en werd gespeeld op het ongemaaide gras van Rouveen. Hoogeveen is de eerste 20 minuten heer en meester over het balbezit en van de halve voorbereiding is weinig te zien, maar weet op kleine kansjes na het doel nog niet te vinden. Spijtig genoeg moet Geert-Jan de Blecourt zich genoodzaakt laten vervangen voor Bryan Diphoorn ivm een kuitblessure. Hierna is Hoogeveen even van de regel met als gevolg een fout die lijdt tot de dan toe enige uitbraak van Rouveen en via een stift passeert 'ie' ,tegen alle verhouding in, de doellijn. Rouveen komt op een 1-0 voorsprong. Gelukkig blijft Hoogeveen voetballen en komt nog voor de rust langszij. Eerst is het Kevin Kerssies die links uitbreekt en Julian Mol vind. Met de tegenstander kort op hem weet hij met een rake kopbal de stand gelijk te trekken. Nog geen anderhalve minuut later wordt Kerssies weggstuurd door Schonewille en prikt de 1-2 binnen. Niet veel later fluit de scheidsrechter voor de rust.
Na de thee en enkele kleine wijzigingen probeert Hoogeveen verder te gaan waar het gebleven is. Rouveen moet echter het spel maken om een gelijkmaker te forceren. Hierdoor komt er veel ruimte vrij voor de 3 sneller aanvallers van Hoogeveen. Helaas weet Hoogeveen dit in eerste instantie niet uit te buiten en vervolgens valt de 2-2 binnen. Er is echter sprake van buitenspel en he blijft 1-2 voor de bezoekers. Hoogeveen had deze waarschuwing waarschijnlijk nodig want niet veel later word Julian Mol weggestuurd door Boy Schonewille aan de rechterkant en probeert weer Kerssies te bereiken maar in een uiterste poging dit te voorkomen werkt de laatste man van Rouveen de bal in eigen goal, 1-3! Rouveen probeert te voetballen en dit zorgt voor het op en neergaan van de aanvallen van zowel Rouveen als Hoogeveen. Het is echter Hoogeveen die toeslaat. Via Nicky Seinen kan Mavin Barwari, Kevin Kerssies wegsturen die alleen voor de keeper komt en zijn 2e van de avond binnenschiet en de 1-4 op het scorebord zet. Een beetje tumult aan het einde van de wedstrijd door de frustratie vanwege de achterstand zorgt nog voor wat spanning en concentratie-verlies zodat Rouveen er nog 1 weet te maken. Hoogeveen komt niet meer in gevaar en kan de puntje in de poule mee naar huis nemen. Zaterdag speelt Hoogeveen opnieuw een bekerwedstrijd. Dit keer thuis tegen Staphorst om 12:00 uur! Opstelling Hoogeveen: Jipping, Hinderiks, Zwiers, Duinkerken, de Blecourt (Diphoorn), Barwari, Seinen, Strijker, Kerssies (C) (Faken), Mol, Schonewille.