Hoogeveen bindt ook SJC aan de zegekar

Hoogeveen 1 (zon)

SJC (zon)

Hoofdklasse A

19 september 2021 14:00

J.W. Bouw

Sportpark Bentinckspark
Sportveldenweg 1
7902NX
HOOGEVEEN

Verslag, samenvatting + interviews: Gerjo Stegeman - Foto's: Henk Smit

HOOGEVEEN – Hoogeveen beleeft tot nu toe een droomstart in de Hoofdklasse. De ploeg van trainer Nico Haak moest tegen het Noordwijkse SJC wel de eerste tegentreffer incasseren, maar won opnieuw. Ditmaal werd het 3-1, waardoor men ongeslagen aan kop blijft staan.

Tijdens de vorige drie wedstrijden liet Hoogeveen zich in de beginfase vaak overrompelen zonder dat het schade opliep. Tegen SJC domineerde men wel vanaf het begin en werd het ook een aantal keren gevaarlijk. Zo raakte Finn van Kommer de paal. Desondanks moest men nu juist de eerste tegentreffer incasseren. De eerste uitval van SJC was meteen raak. Het was Wesley Haasnoot die knap scoorde.

Schade hersteld

Hoogeveen was echter niet van slag en herstelde binnen vier minuten de schade. Een knappe aanval werd uiteindelijk fraai afgerond door Jim Veltmaat. Wat volgde was een uiterst vermakelijke eerste helft, waarbij het veldspel van Hoogeveen beter was, maar de kansen over en weer kwamen. De gasten waren via Timo Ruigrok (bovenkant lat) en Martijn van Trigt (vrije kopkans) misschien nog wel het dichtst bij een treffer.
In de tweede helft was de kansenverhouding in het voordeel van Hoogeveen. Noah Schuurman raakte de paal. Hoogeveen speelde echter teveel de bal hoog en bij gebrek aan een echte spits leverde dat totaal geen rendement op. Die echte spits kwam er uiteindelijk een kwartier voor tijd, toen de jonge Jamai Kriekjes mocht invallen. Tien minuten voor tijd groeide hij meteen uit tot goudhaantje door de bal in de touwen te jagen.

Echte spits

“Op de manier waarop hij hem binnenschiet zie je dat het een echte spits is. Hij schiet hem overtuigend in het dak van het doel”, keek Joost Screever na afloop terug op de treffer van Kriekjes. “Je ziet dan de enorme ontlading bij hem, de rest van de ploeg en de supporters. Dat is prachtig om te zien.”
De wedstrijd was daarmee gespeeld, maar kreeg vijf minuten voor tijd nog een fraai slotakkoord via Menno Heerkes. Screever stond na afloop dan ook te glunderen. “We hebben natuurlijk een droomstart. Nu is het zaak om te blijven groeien. Als we zo doorgaan kan het wel eens een heel mooi seizoen gaan worden.”