Hoogeveen in knotsgekke wedstrijd langs RKAVV

RKAVV

Hoogeveen 1 (zon)

Yani Bouras
Assist: Tom Heerkes
Jim Veltmaat (intikker)
Mike van Toor (vrije trap)
Aytac Asim Metin
Ayoub Boukhari (penalty)

Hoofdklasse A

26 september 2021 14:00

R. Witlox

Sportpark Kastelenring

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

LEIDSCHENDAM – Je hebt van die wedstrijden waar je bij moet zijn geweest. RKAVV - Hoogeveen was zo’n wedstrijd. Het was voor de toeschouwers en de kijkers van de live uitzending van Hoogeveen TV smullen geblazen. In een knotsgekke wedstrijd won Hoogeveen uiteindelijk in de blessuretijd met 3-4.

Hoogeveen won hierdoor ook de vijfde wedstrijd, maar vraag niet hoe. Vanaf de eerste minuut was het spektakel tussen twee ploegen die graag willen aanvallen. Hierdoor ontstonden er ook veel ruimtes. De eerste twee mogelijkheden waren voor Hoogeveen, maar de eerste de beste aanval van RKAVV was meteen raak via Yani Bouras. Vlak daarna mocht Remco Overdevest aanleggen vanaf de strafschopstip, maar toonde Stan Meekhof wederom zijn klasse door de inzet te keren.

Niet van slag

Net als een week eerder tegen SJC was Hoogeveen hier niet door van slag en kwam het na een kwartier op gelijke hoogte toen Louis Vijfhuizen de gelijkmaker binnen prikte. Hierna volgde er een fase met kansen over en weer, waarbij de grootste mogelijkheden voor de thuisploeg waren. Zo kopte Yani Bouras de bal op de lat. Hoogeveen gaf in die fase veel teveel ruimte weg en kreeg totaal geen vat op met name Zakaria Amrani.

Genadeloos toeslaan

Toen de storm aan beide kanten even was gaan liggen sloeg Hoogeveen vlak voor rust tot twee keer toe genadeloos toe. Eerst was het Joost Screever die een snelle uitval via Tom Heerkes prachtig afrondde. Vlak daarna stond men achterin bij RKAVV te schutteren en kon Jim Veltmaat een voorzet van Ngendakumana binnentikken.

Hoofdrol

In de tweede helft eisten de invallers Mike van Toor en Ayoub Boukhari een hoofdrol op bij RKAVV. Met name laatstgenoemde was ongrijpbaar voor de Hoogeveen-defensie. Het was echter eerst Van Toor die uit een vrijetrap al snel de spanning terugbracht. Na een uur kreeg RKAVV opnieuw een strafschop. Ditmaal ging Boukhari achter de bal staan en liet Meekhof wel kansloos.
Hierna ontsnapte Hoogeveen twee keer en hield Meekhof zijn ploeg op de been, maar raakte aan de andere kant invaller Jamai Kriekjes ook de lat. Het duel leek te eindigen in 3-3, totdat Emil Bijlsma in de blessuretijd een voorzet van Noah Schuurman alsnog met een uiterste poging via de paal in het doel zag verdwijnen.

RKAVV – Hoogeveen: 3-4 (1-3). Scoreverloop: 4e Yani Bouras 0-1, 16e Louis Vijfhuizen 1-1, 42e Joost Screever 1-2, 45e Jim Veltmaat 1-3, 50e Mike van Toor 2-3, 61e Ayoub Boukhari (pen.) 3-3, 91e Emil Bijlsma 3-4. Scheidsrechter: Roy Witlox. Gele kaarten: Metin (RKAVV), Veltmaat, Lunenborg (beiden Hoogeveen). Opstelling Hoogeveen: Meekhof, Van Dijk, Vijfhuizen (Gerding), Schuurman, Bijlsma, Tom Heerkes, Veltmaat, Engbers, Van Kommer (Kriekjes), Screever, Ngendakumana (Lunenborg).

Man van de wedstrijd: Stan Meekhof