HZVV verslaat Hoogeveen in sfeervolle entourage

Hoogeveen 1 (zon)

HZVV 1

Noah ten Brinke (intikker)
Sander Dzemidzic (intikker)
Tim Ricksman
Noah ten Brinke (intikker)
Jan Hup

21 augustus 2021 20:00

Douwe Pals

Opstelling

HZVV heeft op een sfeervol Bentinckspark voor de 6e keer de AH Offerein Bokaal op haar naam geschreven. De ploeg van trainer Rick Mulder had tegen titelverdediger Hoogeveen zondag aan een punt voldoende, maar won uiteindelijk overtuigend met 0-3 van de machteloze ploeg van trainer Nico Haak.

Optimisme bij HZVV en zorgen bij Hoogeveen. Dat zijn de belangrijkste conclusies een week voor de competitiestart. HZVV boekte tijdens de Offerein Bokaal duidelijk progressie en lijkt ondanks een zware blessure van Pim de Jonge klaar voor de competitiestart van aanstaande zaterdag tegen SDC Putten.
Bij Hoogeveen zijn de zorgen groter. Volgende week speelt het in Den Haag tegen TAC’90. Een wedstrijd die live wordt uitgezonden door Hoogeveen TV. De vraag is echter over welke spelers Nico Haak kan beschikken. Tijdens de voorbereiding liet de ploeg zien nog wel eens hoge ogen te kunnen gooien, maar werd ook duidelijk dat er dan niet teveel tegenslagen moeten komen op het personele vlak. Tegen HZVV werd men wat dat betreft met de neus op de feiten gedrukt. Zonder Jan-Jorn van de Beld, Giorgio Beltau, Joost Screever, Tom Heerkes en de tijdens de wedstrijd uitgevallen Kjelt Engbers komt de ploeg duidelijk kwaliteit tekort. Talent is er voldoende, maar op dit moment zijn de betreffende spelers nog te licht voor het grote werk.

VERTROUWEN

De openingsfase tegen HZVV gaf nog wel vertrouwen. Na vier minuten hief Jamai Kriekjes de handen al in de lucht. De 17-jarige spits dacht te scoren, maar zag zijn inzet op de binnenkant van de paal belanden. Het zou uiteindelijk één van de spaarzame mogelijkheden zijn van de ‘blauwen’.
HZVV stond achterin goed en behield de rust. Daar waar het kon kwam men er uit en ontstond er meteen gevaar. Na twaalf minuten leidde dat tot de openingstreffer. Kelly Joao was Noah Schuurman te slim af, behield het overzicht en bediende de geheel vrijstaande Noah ten Brinke: 1-0.
Sander Dzemidzic verzuimde vervolgens de tweede treffer te scoren, maar die kwam er uiteindelijk al snel. HZVV profiteerde daarbij optimaal van het geblesseerd uitvallen van Kjelt Engbers. Net op het moment dat Louis Vijfhuizen vanuit de spitspositie de plek achterin van Engbers overnam, sloegen de roodwitten genadeloos toe. Een inzet van Walter Diaz werd door Noah Schuurman nog van de lijn gehaald, maar in de rebound profiteerde Dzemidzic wel van de chaos bij Hoogeveen.
De wedstrijd was hiermee eigenlijk al beslist. Voor de ruim 800 toeschouwers viel er vervolgens dan ook weinig meer te genieten. Hoogeveen was machteloos al waren Van Kommer en Ngendakuma nog wel dichtbij de aansluitingstreffer. Die kwam er niet en een kwartier voor tijd besliste Noah ten Brinke de wedstrijd definitief in het voordeel van de ‘rooien’.