Hoogeveen JO13-2 pakt Regio Cup

26 juni 2021 9:00

M.M. Okken

Onbekend

Het beloofde een mooi seizoen te worden maar de Corona gooide behoorlijk wat roet in het eten. Gelukkig kon er na de versoepelingen toch nog gevoetbald worden volgens het concept ‘de Regio Cup’.
De jongens van J013-2 zijn, hoe moeilijk dit soms ook was zonder wedstrijden, wel fanatiek doorgegaan met trainen. Nu konden ze laten zien waar ze die lange periode voor getraind hadden.

Een uitwedstrijd tegen de rood-witte buurman HZVV werd na een stroeve start gewonnen met 2-6. Nog een beetje wennen, in het ritme komen en wederom keihard trainen en de thuiswedstrijd tegen Olde Veste werd met dubbele cijfers gewonnen. Het werd 14-0 en de ene goal nog mooier als de andere en voor de trainers was het genieten langs de kant als men terugziet waar keihard voor gewerkt is tijdens de trainingen.
I.v.m. omstandigheden en de warmte werden de training en de wedstrijd tegen ‘angstgegner’ Beilen verplaatst en dit betekende dat de jongens de laatste 2 wedstrijden in 3 dagen tijd moesten spelen. Waar bijna heel het land naar het Nederlands elftal tegen Noord-Macedonië keek werd er door JO13-2 getraind en werden de puntjes op de i gezet voor de laatste 2 uitwedstrijden  tegen Beilen en vv de Weide.
In en tegen Beilen hebben de jongens geknokt voor wat ze waard zijn en stond het bij rust 0-2 in het voordeel van blauw-wit! Na een zware 2e helft hield Hoogeveen stand, bleef het 0-2 en konden de punten mee terug naar huis!
Enige horde die nog genomen moest worden was uit tegen vv de Weide. Een puntje zou volstaan maar in de Regio Cup moest er een winnaar komen en werden er bij een gelijkspel penalty’s genomen.
De jongens begonnen scherp aan de wedstrijd maar de zenuwen slopen toch een beetje in de ploeg. Beide hadden kansen maar Hoogeveen had toch de betere. Helaas kwam er geen doelpunt en bleef het na het laatste signaal 0-0.
Hoogeveen was officieus kampioen maar penalty’s moesten toch uitkomst brengen.
Hoogeveen bleef koelbloedig en dankzij de steun van alle meegereisde supporters was Hoogeveen de sterkste in de serie met 2 gestopte strafschoppen en 4 treffers!
Met 2-4 was Hoogeveen JO13-2  nu ook officieel winnaar van de Regio Cup en bleef het, zoals we bij vv Hoogeveen gewend zijn, lang feest in de kleedkamer!