Zondag 2 behoudt ongeslagen status

Hoogeveen 2 (zon)

v.v. Diever-Wapse 2 (zon)

Rick Buist (kopbal)
Assist: Rob Klooster
Rick Nagtzaam (afstandschot)
Assist: Rick Buist
Rick Buist (e.d.)

4 oktober 2020 11:00

W. Buning

Opstelling

Het is in tijden van Corona maar afwachten of je wedstrijd doorgaat, maar deze zondagochtend mochten de talenten van Zondag 2 de (plastic) wei in om hun kunsten te vertonen. Helaas waren door de nieuwe regels van de regering onze trouwe fans niet welkom. Gelukkig was er een kerk in Staphorst zo vriendelijk een alternatief te bieden. Hier mocht je namelijk wel met 600 man onder één dak zitten. Snapt u het nog?

Diever-Wapse, dat nog puntloos onderaan stond, was deze ochtend tegenstander. In de kleedkamer werd door Willem de opstelling doorgenomen. Diezelfde opstelling was voordat het speelveld bereikt was al weer op twee plaatsen gewijzigd. In de openingsfase was het voor beide teams een beetje aftasten. Balletje breed, dit en dat, u kent het wel. In een gelijk opgaande wedstrijd moesten de Hoogeveeners al vrij snel enkele wissels doorvoeren. Jaimy moest eruit met een alcoholvergiftiging in zijn kuit, Bennie had even geen puf meer, en Marcel werd ook uit zijn lijden verlost. Even voor de duidelijkheid; er was nog geen half uur gespeeld. De thuisploeg had in de eerste helft een licht over(ge)wicht, maar tot grote kansen kwam het niet. Het spelniveau zakte af en toe tot een bedenkelijk niveau. Werkelijk waar niemand leek een bal fatsoenlijk aan te kunnen nemen vandaag. Rick Buist was het meest dichtbij de openingsgoal, maar kwam stevig in botsing met de keeper van de gasten. Beide konden gelukkig gewoon door. Enkele minuten later was het  wel raak voor Buuste. Joey de Laturette kwam goed door op de rechterkant, slingerde de bal op maat voor waardoor Buuste simpel binnen kon koppen.

Toen na de thee duidelijk werd dat ook Mark niet verder kon, en we door de wissels heen waren, werd Henk ‘Esnaider’ bereid gevonden zich bij ons aan te sluiten. Diever-Wapse kwam goed uit de kleedkamer, en gesterkt door de wind in de rug ging men op zoek naar de gelijkmaker. Toch was het Hoogeveen, dat na enkele hachelijke situaties voor de eigen goal, de voorsprong wist uit te bouwen. Joey wist met een fraaie omhaal/spagaat in de lucht Rob te bereiken de door kon lopen richting de punt van de zestien. Zijn voorzet belande op de pantoffel van Siro, die knap de 2-0 binnen volleerde. Niet veel later stond het al weer 2-1. Een ouderwets ‘Tikkie terug Jaap’ van Rob hobbelde de goal in. Hoogeveen moest steeds verder terug maar wist toch de voorsprong weer uit te breiden. Een verre ingooi van Buuste werd door Rick Nagtzaam vanaf rand 16 vol op de slof genomen: 3-1. In het laatste half uur kwam Hoogeveen er niet echt meer uit, en bleef Diever-Wapse het dapper proberen. Tot grote kansen kwamen de gasten echter niet. Vlak voor tijd kwamen ze via gelukje toch nog op 3-2. Een vrije trap net buiten de zestien leek richting het Activum gelanceerd te worden, maar Buuste was zo vriendelijk de bal van richting te veranderen waardoor de bal alsnog de goal in hobbelde. Kort hierna vond arbiter Buning het wel welletjes wist Hoogeveen 2 zijn ongeslagen status te behouden.

Rest ons nog onze 200 fans te bedanken door weer niet naar het sportpark te komen, maar de regels van het RIVM op te volgen. Laten we hopen dat dit allemaal snel voorbij is en we na tijd weer gewoon de kantine in kunnen.