Hoogeveen 2 wint derby van HODO 3.

HODO 3

Hoogeveen 2 (zon)

Rick Buist (schot)
Rick Buist (schot)

13 september 2020 10:00

A.Koster

Opstelling Hoogeveen 2 (zon)

Na ruim een half jaar zonder competitievoetbal was het dan eindelijk zo ver: Zondag 2 mocht weer het veld op. U kent de beelden wel van dolle Campina koeien die na een winter op stal weer de wei in mogen. Datzelfde enthousiasme was voor sommigen ver te zoeken kan ik u melden. Aangekomen op het mooi gelegen sportpark ’t Hoge bos kwam dat enthousiasme vanzelf. Voor sommige wedstrijden ben je nou eenmaal geen peptalk van Willem nodig (Gewoon lekker voetballen jongens). HODO uit is zo’n wedstrijd…

Wedstrijden tegen HODO zijn altijd op het scherpst van de snede, en dat was deze keer niet anders. Hoogeveen begon sterkt door al vroeg gegroepeerd druk te zetten. De gastheren hadden hier niet echt rekening mee gehouden en kwamen hierdoor al snel in de problemen. Buuste was dicht bij de openingstreffer maar hij raakte de binnenkant van de paal. Rik Nagtzaam probeerde het een paar keer van afstand maar wist alleen de zonnepanelen op het dak van de kantine te raken. Na het eerste half uur kwam HODO wat meer in de wedstrijd. Een scherpe voorzet werd door iedereen gemist en ging ternauwernood voorlangs. Even laten dachten de withemden op voorsprong te komen, maar Rob wist de inzet nog net voor de doellijn weg te koppen. Vlak voor rust kreeg Hoogeveen nog een vrije trap op een mooie plek. Rob stond al klaar om hem te nemen, maar liet de bal aan de doordrammende Vreeling (“Disse giet erin moat”). Hij schoot de bal uiteindelijk keurig tegen de muur die daar door de HODO doelman was neergezet.

In de rust werd besloten over te stappen van 4-3-3 naar 4-4-2 om wat meer grip te krijgen op het middenveld. Dat lukte uiteraard niet. Toch kwam Hoogeveen een kleine tien minuten na rust op een verdiende voorsprong. Rik Nagztzaam bediende Buuste op maat die keurig binnen schoof: 0-1. Dit was het sein voor HODO op de mouwtjes nog maar wat verder op te stropen. Het spel werd wat grimmiger, maar de Hoogeveensche defensie hield prima stand. Ook liet Kevin enkele keren zien prima een bal te kunnen vangen. Even leken de blauwwitten strijder Rik Nagtzaam te verliezen toen hij vanaf een meter of vier een bal vol in het klokkenspel geschoten kreeg. Het duimpje ging echter al snel omhoog om aan te geven dat hij wel verder kon. Dat was maar goed ook, want luttele minuten later stuurde hij opnieuw Buuste weg die zo zijn tweede van de ochtend binnen kon schieten: 0-2. Het werd er na de goal sfeer technisch niet echt beter op, op het veld. Aanvoerder Rob kreeg na een meningsverschil met de scheids de gele kaart en kon voor tien minuten naar de kant. Ook met een man meer wist HODO de Hoogeveensche defensie niet aan het wankelen te krijgen. Een minuut voor tijd was er nog wel wat tumult toen HODO dacht de aansluitingstreffer te maken. Rory wist de bal uiteindelijk via de binnenkant van de paal weg te werken waarna Rob de bal het laatste zetje richting kerkhof gaf.

Na afloop was het nog even goed toeven op het terras voor de kantine alvorens de puntjes in de tas werden gestopt. Volgende week wacht de wedstrijd tegen IJhorst 2 op ons eigen sportpark. Aftrap 11:00. Tot dan!