Hoogeveen pakt volle buit bij 'angstgegner' Hollandscheveld..

Hollandscheveld 3

Hoogeveen 2

Boy Schonewille (intikker)
speler Hollandscheveld (afstandschot)
speler Hollandscheveld (intikker)
Boy Schonewille (afstandschot)

3 oktober 2020 14:30

Foto is van Jessica Mol. Bekijk hier meer foto's >>

Bij de voorgaande edities van Hollandscheveld tegen Hoogeveen werd er altijd achter het net gevist door de blauw-witten. Controversieel of niet, de punten bleven eigenlijk altijd in Hollandscheveld. Het werd maar eens tijd voor verandering. Het was nog even afwachten door de Corona situatie bij vv Hollandscheveld maar uiteindelijk kregen we groen licht om te voetballen. Zoals in de kleedkamer afgesproken begon Hoogeveen geconcentreerd aan de wedstrijd en had in de eerste 20 minuten veelvuldig balbezit wat leidde tot een aantal kansen. Uiteindelijk was het aanvoerder Kerssies die het net wist te vinden voor de 0-1. Een aantal minuten later leek Hoogeveen op 0-2 voor te komen door Marci Vreeling die een voorzet van Boy Schonewille afronde maar tot ongeloof van alle Hoogeveners werd het onterecht afgekeurd wegens buitenspel. Hoogeveen voelde zich bestolen maar bleef toch door strijden. Na 20 minuten moest er noodgedwongen gewisseld worden bij beide teams.. Eerst bij Hollandscheveld, daar moest een middenvelder eraf met een fikse hoofdwond na een kopduel met Boy Schonewille waarbij de hoofden tegen elkaar 'kletsten'. En bij Hoogeveen moest Twan Reinders volgens afspraak met zijn fysio gewisseld worden ivm zijn herstel maar liet deze al zien weinig moeite te hebben met meer speeltijd. Enkele minuten later moest ook laatste man Stefan Amsink gewisseld worden vanwege een onregelmatige hartslag. Gelukkig voelde deze zich weer beter na een tijdje aan de kant te hebben gezeten! Hoogeveen probeerde hierna meer aan te dringen maar de treffer bleef uit en ging Hoogeveen de rust in met een 0-1 voorsprong. Na de thee bleef Hoogeveen 'de tanden in de tegenstander te zetten'. Mitchel Strijker die in de eerste helft nog een beetje zoekende was door zijn nieuwe rol op het middenveld, kreeg meer grip op de wedstrijd en hierdoor werd er voornamelijk op de helft van Hollandscheveld gevoetbald. Daardoor krijgt Kerssies de mogelijkheid om Marci Vreeling weg te sturen. Deze omzeilt de keeper en schiet de 0-2 tegen touwen. Niet veel later breekt Kerssies door op de rechterflank en geeft de bal voor en de keeper lijkt de bal te pakken maar laat toch los. Boy Schonewille is er als de kippen bij om dit buitenkansje te verzilveren voor de 0-3. De wedstrijd lijkt gespeeld maar een verdwaalde voorzet uit een haast onmogelijke hoek, blijkt niet onmogelijk en tot ieders verbazing inclusief de tegenstander vliegt de bal er bij de kruising in. Na deze 1-3 krijgt Hollandscheveld toch weer hoop en probeert aan te dringen, met succes. Een identieke aanval zoals Hoogeveen in de eerste helft had, word vanuit buitenspel positie afgerond. De scheids 'overruled' de grensrechter en keurt de 2-3 goed! Hoogeveen dreigt het hoofd te verliezen maar weet gelukkig de rug te rechten. Een voorzet van Boy Schonewille word in eerste instantie geblokt waarna hij vanaf rechts naar binnen dribbelt en de bal met z’n chocoladebeen van een meter of 20 achter de keeper van Hollandscheveld schiet! Hoogeveen heeft weer een marge van 2 en het verzet van Hollandscheveld is dit keer gebroken. De slotfase van de wedstrijd speelt zich ook vooral af op de helft van de tegenstander. Hoogeveen zet nog een keer aan en het is weer Schonewille die Kerssies weet te vinden om de 2-5 eindstand te bepalen. Hoogeveen rekent af met ‘angstgegner’ Hollandscheveld en gaat na een aantal seizoenen eindelijk met de volle buit terug naar huis. Volgende week speelt Hoogeveen thuis tegen SJS. Vanwege de maatregelen helaas nog zonder publiek! Opstelling Hoogeveen: Santing, Duinkerken, S Amsink (Zwiers), Takens, Bezuyen, Reinders (A Faken), Strijker, Eising, Vreeling (Jonkman), Schonewille, Kerssies.