Tiental Hoogeveen zaterdag onderuit in topper

Nieuwleusen SV 1

Hoogeveen 1

3e klasse D

10 oktober 2020 14:30

Daniël Dorgelo

Opstelling Hoogeveen 1

Verslag, samenvatting en interviews: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

NIEUWLEUSEN - De topper in de derde klasse D tussen Nieuwleusen en Hoogeveen zaterdag is uiteindelijk een prooi geworden voor de thuisploeg. Na een gelijk opgaande wedstrijd moest Hoogeveen vlak voor de rust met 10 spelers verder door een rode kaart van Enrico Schonewille. De thuisploeg profiteerde hier vervolgens optimaal van en won met 3-0.

In de eerste helft was Hoogeveen de bovenliggende partij. Met Jelmer Wierenga als aanjager op het middenveld was men ook feller in de duels. Achterin stond het als een huis en werd er niets weggegeven. Voorin was men echter machteloos. Daar ontbrak spits Sander van Veen vanwege droeve familieomstandigheden. Zijn mogelijke vervanger Julian Mol had eerder deze week besloten een stap terug te doen en zich aan te sluiten bij het tweede zaterdagelftal. Jan ten Cate stond daarom nu in de spits geposteerd. Hij werd echter niet bereikt. Zo kwam Enrico Schonewille een aantal keren dreigend door, maar was de voortzetting niet goed.

Negatieve hoofdrol

Toch zou de aanvaller een hoofdrol voor zich opeisen. Helaas voor Hoogeveen was het een negatieve. Na ruim een half uur werd een overtreding van Stefan van Veen op Schonewille niet bestraft. Vlak daarna leek Schonewille revanche te nemen door zijn tegenstander licht op de hak de tikken. Een op het oog licht vergrijp, maar voor scheidsrechter Dorgelo voldoende voor een gele kaart. In de blessuretijd van de eerste helft volgde vervolgens een tweede gele kaart. Schonewille was veel te laat en haalde zijn tegenstander onderuit, hetgeen beoordeeld werd als natrappen.

Helemaal mis

Met Jesse de Haas in de ploeg voor Jan ten Cate was het zaak voor Hoogeveen om achterin alles dicht te houden en te loeren op een uitbraak. Na een uur ging het echter helemaal mis. Jelmer Wierenga verslikte zich in zijn directe tegenstander, waarna in de omschakeling het achterin voor de eerste keer helemaal openlag en Reinier Meijerink profiteerde (1-0). Twee minuten later was het opnieuw raak, toen Dylan Bezuyen zijn directe tegenstander Tom Vasse liet lopen (2-0). Hoogeveen was geknakt en de wedstrijd over. De 3-0 van Tom Vasse tien minuten voor tijd was er slechts één voor de statistieken.

Man van de wedstrijd: Andy Kreeft