Hoogeveen sluit voorbereiding af met gelijkspel

GOMOS 1

Hoogeveen 1 (zon)

23 augustus 2020 14:00

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

NORG – Hoogeveen heeft de voorbereiding afgesloten met een 2-2 gelijkspel bij eersteklasser GOMOS. Het vizier is nu volledig gericht op de bekerkraker tegen derdedivisionist DOVO, die aanstaande zaterdag om 17.00 uur in Hoogeveen wordt gespeeld.

De wedstrijd tegen GOMOS was onderdeel van een trainingsdag. ’s Ochtends hadden de mannen van Nico Haak nog een pittige training afgewerkt. ’s Middags hield de trainer een aantal spelers uit voorzorg aan de kant. Zo ontbrak met Twan Berends, Levon van Dijk en Paul Bangura bijna de hele verdediging. Invloed op het spel had dat in de eerste helft niet. De Hoogeveners stuurden de spelers van de thuisploeg van het kastje naar de muur.

Kansenregen

Nadat Kjelt Engbers in de beginfase een strafschop miste, reeg Hoogeveen de kansen aaneen. Doelman Melvin Koning had echter een topdag en voorkwam een aantal keren een treffer. Die viel na achttien minuten uiteindelijk wel. Damy Geerding had een fraaie actie in huis en bediende de scorende Martijn Drent. Diezelfde Drent zorgde na een half uur op zeer fraaie wijze ook voor de 0-2. Een score die een hele magere afspiegeling was.
GOMOS ging niet bij de pakkenneer zitten en scoorde op slag van rust via Guido Koolen zelfs de aansluitingstreffer. Het kreeg weer hoop en bood in de tweede helft ook goed partij aan de vermoeide en slordig spelende Hoogeveners. Weinig lukte meer bij de mannen van Nico Haak en het was dan ook niet heel verrassend dat Sven Pilon halverwege de tweede helft de gelijkmaker scoorde. Daar bleef het uiteindelijk ook bij.

Klaar voor bekerstrijd

Ondanks het gelijkspel tegen de eersteklasser heeft Hoogeveen-speler Kjelt Engbers het gevoel dat de ploeg klaar is voor de wedstrijd tegen DOVO. “Daar ben ik van overtuigd. Als ik kijk hoe we tegen HZVV hebben gespeeld en vandaag de eerste helft, dan denk ik dat we er klaar voor zijn. We moeten ook niet vergeten dat we vandaag een aantal bepalende spelers misten. De buitenwacht ziet ons misschien als underdog tegen DOVO, maar zo zie ik het zelf niet. We moeten ons dan ook niet te bescheiden opstellen en gewoon gaan voor de overwinning. Dat laatste zou wat mij betreft ook geen stunt zijn.”
De kaartverkoop voor de wedstrijd tegen DOVO start maandagavond via onze website.