Hoogeveen verzuimt koppositie te pakken

Hoogeveen 1 (zon)

RKZVC (zon)

Hoofdklasse A

11 oktober 2020 14:00

Dogan Karacaoglan

Opstelling

Verslag, commentaar + interviews: Gerjo Stegeman - Camera: Marcel Kroes - Foto's: Martin van Dijk

HOOGEVEEN – Hoogeveen heeft verzuimt de koppositie in de Hoofdklasse te pakken. De ploeg van trainer Nico Haak steeg naar de tweede plek op de ranglijst, maar verloor twee punten door met 1-1 gelijk te spelen tegen RKZVC.

De onvrede was na afloop groot bij Nico Haak, die zijn ploeg een zwaarbevochten 1-0 voorsprong zag verspelen. “Ik ben teleurgesteld in mijn ploeg. Het spel speelde zich in de tweede helft volledig af op de helft van RKZVC. Als je dan ziet dat je weer heel matig omgaat met de mogelijkheden en kansen die krijgt, dan is dat een repeterend verhaal. Vervolgens hoeven we maar één keer te verdedigen en dat doen we dramatisch. Het kost ons twee punten.”

Wedstrijd in evenwicht

Haak vatte daarmee de tweede helft goed samen. In de eerste helft was er duidelijk sprake van evenwicht tussen de twee ploegen die voorafgaand aan het duel negen punten hadden gehaald. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en het was zoeken naar gaatjes in elkaars defensie. Namens de gasten was Mitchell Jansen na twaalf minuten het dichts bij een treffer. Hoogeveen kwam steeds meer in balbezit, maar creëerde lange tijd ook weinig. De beste kans was voor Noah Schuurman.

Initiatief in handen

In de tweede helft nam Hoogeveen het initiatief in handen. De gasten werden steeds slordiger en kwamen niet verder dan de bal achterin rond te spelen. Men miste dan ook creativiteit. Hoogeveen werd wel steeds dreigender en het was dan ook niet onverdiend dat invaller Joost Screever na 68 minuten zijn ploeg op voorsprong bracht.
Er ontstond vervolgens meer ruimte achter de defensie van de ploeg uit Zieuwent. Zoals Nico Haak al aangaf, werd hier niet goed mee omgegaan en kreeg het uiteindelijk de deksel op de neus. Toby Bokkers toornde boven alles en iedereen uit en kon zomaar uit een vrijetrap de gelijkmaker binnenkoppen.

Man van de wedstrijd: Tom Heerkes