Hoogeveen onderuit tegen effectief Be Quick 1887

13 september 2020 14:00

Jurjen Kaper

Verslag, samenvatting + interviews: Gerjo Stegeman - Foto's: Janet van der Weij

HOOGEVEEN – Hoogeveen is zondag tegen de eerste competitienederlaag aangelopen. Tegen een zeer effectief Be Quick 1887 ging de ploeg van trainer Nico Haak met 0-3 onderuit.

“We hadden afgesproken om vandaag meer over de zijkanten te spelen in plaats van door het midden. Dat werkte goed. Jim Veltmaat en ik maakten de acties goed, maar de voorzetten waren niet goed en hetzelfde gold voor de bezetting voor de goal.” Met deze woorden vatte Thomas Reinders de wedstrijd na afloop uitstekend samen.

Druk zetten

Het was Hoogeveen dan ook dat de tegenstander prima onder druk zette. Het leidde echter nauwelijks tot kansen. Be Quick kwam er helemaal niet uit. Net op het moment dat trainer Steven Wuestenenk wat wilde omzetten viel echter totaal onverwacht de openingstreffer voor de gasten uit Haren. Vijf minuten voor de rust ging Mats van der Weel er als een speer vandoor en bediende hij de helemaal vrijstaande Geertjan Liewes.

Rode kaart

In de tweede helft veranderde het spelbeeld niet. Het deed Nico Haak al snel besluiten om Finn van Kommer en Martijn Drent in het veld te brengen. Laatstgenoemde zou de afmaker moeten zijn die Hoogeveen nodig heeft. De van WVV overgekomen spits heeft echter afgelopen niet kunnen trainen en oogde ook bij zijn invalbeurt niet fit. De plannen van Haak vielen echter sowiesio snel in het water, want vlak na de dubbele wissel was Menno Heerkes te laat met een charge van achteren. Scheidsrechter Kaper was onverbiddelijk en stuurde de Hardenberger met rood naar de kant.

Statistieken

Het viel Hoogeveen vervolgens te prijzen dat het ervoor bleef gaan. De druk op Be Quick bleef ook met een man minder. Toch was het de ‘good old’ die via een solo van Wilko van der Kooi de wedstrijd een kwartier voor tijd besliste. Dat Werner Bouma er in de slotminuten ook nog 0-3v van maakte was voor de statistieken.