Invaller Screever breekt ban voor Hoogeveen

Hoofdklasse A

4 oktober 2020 14:00

J.A.B. (Jeremy) Lensink

Opstelling Hoogeveen 1 (zon)

Verslag, samenvatting + interviews: Gerjo Stegeman - Foto's: Martin van Dijk

EMMEN - Hoogeveen beleefde in en tegen Emmen een traditioneel lastige middag. De ploeg van Nico Haak gaf niets weg, maar vond lange tijd geen gaatje in de hechte defensie van de thuisploeg. Twintig minuten voor tijd brak invaller Joost Screever toch de ban en werd er uiteindelijk nog met 0-2 gewonnen.

“We hadden zeventig tot tachtig procent balbezit, maar het tempo lag te laag”, keek Screever na afloop terug. “De kantwisselingen waren in een te laag tempo, waardoor je op een paar momenten na vrij weinig creëert in de eerste helft.”

Spijker op z’n kop

De middenvelder sloeg met die woorden de spijker op z’n kop. Hoogeveen kwam lange tijd niet verder dan wat afstandsschoten uit de tweede lijn, maar gaf ook niets weg. In de tweede helft veranderde dat niet, totdat Screever zelf twintig minuten voor tijd zelf de ban brak. “Ik kreeg de bal met wat geluk voor m’n voeten en haalde maar uit. Gelukkig verdween de bal binnenkant paal binnen.” Daarna was het gedaan met het verweer van Emmen, maar verzuimde Hoogeveen via Noah Schuurman en Tom Heerkes verder uit te lopen. Tien minuten voor tijd besliste Emil Bijlsma de wedstrijd echter definitief in Hoogeveens voordeel.

Blessures

Joost Screever heeft het gevoel zelf ook stappen te maken. “Ik heb de afgelopen twee jaar weinig gevoetbald door blessures. Net toen ik vorig seizoen fit begon te worden brak de coronacrisis uit. In de voorbereiding raakte ik vervolgens weer geblesseerd, waardoor ik er weer twee maanden uit was. Vervolgens is het lastig terugkomen, omdat de andere jongens veel verder zijn. Je moet minuten maken, maar dat kan niet als de competitie al is begonnen. De trainer kiest dan ook terecht voor andere jongens. Gelukkig merk ik nu dat het begint te komen en dan is het natuurlijk mooi dat je de laatste twee wedstrijden scoort.”

Man van de wedstrijd: Tom Heerkes