Hoogeveen met ruime cijfers langs dapper SCN

SCN 1

Hoogeveen 1

Groep 2 03

5 september 2020 15:00

Jarno Boers

Opstelling Hoogeveen 1

Verslag, samenvatting + interviews: Gerjo stegeman - Foto's: Albert Stegeman

NIEUWLANDE – Hoogeveen zaterdag won ook de tweede bekerwedstrijd met ruime cijfers. In Nieuwlande werd SCN met 0-6 verslagen. De thuisploeg weerde zich echter kranig en bleef met name in het eerste half uur goed overeind.

SCN-trainer Bart Smid was na afloop dan ook niet helemaal ontevreden. “0-6 is natuurlijk een vervelende uitslag, maar in de eerste helft hebben we het goed gedaan en maakten we het Hoogeveen lastig. We stonden verdedigend goed en dan is het jammer dat je twee doelpunten tegen krijgt uit dode spelmomenten. Dan weet je dat het lastig wordt en Hoogeveen goed en verzorgd gaat spelen.”
Na een half uur moest er een strafschop aan te pas komen om de wedstrijd open te breken voor de Hoogeveners. Henk Jan van der Meer haakte Saroney Vreeling in het strafschopgebied, waarna Marco Santing doelman Lars Koster het nakijken gaf. Het dappere SCN gaf echter niet op en was vijf minuten voor het rustsignaal dichtbij de gelijkmaker toen Erwin Smale de paal raakte.
De verdediging, met de uitblinkende Andy Kreeft, stond echter goed aan Hoogeveen-zijde. Met Kreeft heeft trainer Sabandar ook een extra wapen bij corners. Iets dat vlak voor rust bleek toen Kreeft snoeihard een corner binnenkopte. Toen Marcel Linthorst in de blessuretijd ook nog de derde Hoogeveens treffer scoorde was er geen vuiltje meer aan de lucht voor de derdeklasser.

Formaliteit

De tweede helft was vervolgens slechts een formaliteit, zeker nadat dezelfde Linthorst al snel zijn tweede treffer in het net legde. Doordat ook SCN niet opgaf ontstond er wel een fraai duel, zeker omdat de thuisploeg via Roy Zwiers en Wilmar Pastoor twee grote mogelijkheden kreeg. Het was echter Hoogeveen dat halverwege de tweede helft via Andy Kreeft de score verder uitbreidde. Thomas Zwiggelaar en Bart van Vliet hadden de score vervolgens een iets dragelijker karakter kunnen geven, maar het slotakkoord kwam opnieuw op naam van Marcel Linthorst. De aanvaller pakte een cadeautje van Emiel Verwey gretig uit nadat een eerdere treffer ten onrechte was afgekeurd.

Niet tevreden

Ondanks de grote zege, was men bij Hoogeveen na afloop nog niet tevreden. “De uitslag is natuurlijk goed, maar het gaat nog lang niet zoals het zou moeten”, was de reactie van Enrico Schonewille na afloop. “Ook vandaag zag je met name in het eerste half uur dat we zoekende zijn. Later kom je wat meer in de wedstrijd en gaat het wel wat makkelijker. Dat komt natuurlijk ook doordat wij het spel moeten maken en de tegenstander wat achterover leunt.”