Hollandscheveld laat Hoogeveen zaterdag ontsnappen

12 september 2020 14:30

Jasper Ottens

Verslag, samenvatting + interviews: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

HOOGEVEEN - Hoogeveen zaterdag bekert een ronde verder, maar ontsnapte zaterdag tegen Hollandscheveld aan uitschakeling. De ploeg van trainer Edward Sabandar speelde een dramatische wedstrijd en had geen antwoord op de strijdwijze van Hollandscheveld. Met de uiteindelijk 1-1 mocht men de handen dichtknijpen.

“Het was geen beste wedstrijd van onze kant. Je verwacht er meer van, zeker richting de eerste competitiewedstrijd van volgende week”, keek een zwaar teleurgesteld Edward Sabandar terug op het duel. “We lieten niet veel zien en het was zeker niet de bedoeling vooraf om de kaarten op zak te houden omdat we Hollandscheveld volgende week weer treffen. Het tempo lag veel te laag, de bezetting was niet goed en dan kom je er niet doorheen.”

Voorspoedig

Het begin van de wedstrijd verliep nog voorspoedig voor de Hoogeveners. Na acht minuten strafte Jesse de Haas een inschattingsfout van doelman Lennard Vos op fraaie wijze af. Hollandscheveld was echter niet van slag. De ploeg van trainer Johan Sikkes hield de ruimtes achterin klein en had na een kwartier al op gelijke hoogte kunnen komen toen een vrijetrap van Roy Strijker op de lat belandde.
Hoogeveen was alleen in staat de bal achterin wat rond te spelen, maar werd, met uitzondering van een inzet van Marcel Linthorst, nauwelijks gevaarlijk. De wedstrijd was het aanzien dan ook nauwelijks waard.

Verse krachten

Ondanks de inbreng van verse krachten veranderde er in de tweede helft weinig. Hollandscheveld moest winnen, kroop steeds meer uit haar schulp en tankte vertrouwen. Het was dan ook niet onverdiend dat men na een uur via Jeroen Everts, die nonchalance van doelman Benjamins afstrafte, op gelijke hoogte kwam. In de slotminuut ontsnapte Hoogeveen zelfs nog toen een kopbal van Maykel Mol van de lijn werd gehaald.