Hoogeveen niet langs Dalfsen in derde oefenwedstrijd

Hoogeveen 1 (zon)

SV Dalfsen 1

Erik Koedijk

12 augustus 2020 20:00

Ferry Hooge

Verslag + samenvatting: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

HOOGEVEEN – Hoogeveen speelde woensdagavond de derde oefenwedstrijd in de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Eersteklasser SV Dalfsen was de tegenstander. Voor de gasten was dit de eerste wedstrijd. De ploeg van trainer Jacob Grooten speelde prima en hield Hoogeveen op 1-1.

Hoogeveen had met name problemen met de gesloten defensie van Dalfsen. Men hield de ruimtes klein en maakte het zodoende Hoogeveen lastig. Toch was het voetbal aan Hoogeveen-zijde zeker in de eerste helft bij vlagen aardig om te zien. Het eerste gevaar voor de thuisploeg kwam via Martijn Drent en Noah Schuurman, waarna halverwege de eerste helft een cadeautje van doelman Mark Knol zorgde voor de eerste treffer. De goalie verwerkte een terugspeelbal verkeerd en speelde de bal zomaar in de voeten van de scorende Martijn Drent.
Vlak daarna verdedigde, de verder prima spelende, Matthew Benschop wat te nonchalant, waardoor het meteen gevaarlijk werd en Erik Koedijk uiteindelijk kon scoren. Finn van Kommer raakte daarna nog de lat, waardoor het bij de rust 1-1 bleef.

Aanwinst

In de tweede helft was het spelpeil beduidend minder, ook door de vele wissels. Bij Hoogeveen kwam het meeste gevaar van de ingevallen Damy Gerding. De aanvaller drijft soms zijn acties nog wat te ver door, maar kan zeker een aanwinst worden voor de blauwwitten. Dalfsen hield de gelederen goed gesloten en Hoogeveen had het daar moeilijk mee. De ploeg van Nico Haak moest het vooral hebben van pogingen van afstand via bijvoorbeeld Thomas Reinders en Noah Schuurman. Treffers leverde dat niet op.

Serieuze test

Voor Hoogeveen komt het ‘grote’ werk steeds dichterbij. Over twee weken wacht de eerste ronde van de landelijke KNVB beker thuis tegen Derdedivisionist DOVO. Nico Haak zal zaterdag tegen HZVV dan ook ongetwijfeld toe willen werken naar een vaste basiself en het duel zien als een serieuze test.
De wedstrijd Hoogeveen – HZVV begint om 19.30 uur. Er zijn nog een aantal toegangsbewijzen. Registratie is verplicht en kan via de website van Hoogeveen. De club verzoekt bezoekers tijdig naar het sportpark te komen en vooral de regels in acht te nemen. Het inchecken kost ook extra tijd.