Hattrick debutant bezorgt Hoogeveen zaterdag eerste oefenzege

Hoogeveen 1

SV Dedemsvaart 1 (zon)

22 augustus 2020 14:00

Marco Smook Brands

Verslag, samenvatting + reacties: Gerjo Stegeman - Foto's: Albert Stegeman

HOOGEVEEN – Overkomen van een vijfdeklasser en bij je debuut meteen een hattrick scoren. Het overkwam Sander van Veen afgelopen zaterdag in het eerste oefenduel van Hoogeveen zaterdag. De aanvaller uit Geesbrug kwam in de tweede helft in de ploeg en gaf tegen SV Dedemsvaart met drie treffers meteen zijn visitekaartje af.

“De afgelopen jaren zie je dat we moeite hebben met scoren. Het is dan prachtig dat Sander zich op deze wijze laat zien tijdens zijn debuut. Hij stond telkens op de goede plek en dat hebben we nodig. De kansen creëren we wel, maar het gaat om het afmaken. Ik hoop dat dit een positieve voorbode is en hij deze lijn kan doortrekken”, waren de lovende woorden van trainer Edward Sabandar na afloop over de 18-jarige debutant.
Het betekent ook dat het er voor Sabandar niet makkelijker op wordt. De trainer heeft de beschikking over een selectie van 23 spelers en de onderlinge verschillen zijn klein. “Onze zaterdag 2 heeft ook een selectie van 22 spelers. Samen hebben we er echter te weinig om structureel met een derde elftal te starten. Hier willen we volgend seizoen wel naar toe, zodat we voor spelers die niet in de basis staan wel een goed alternatief hebben. Ik wil deze groep graag voor langere tijd bij elkaar houden.”

Onwennig

In de eerste helft was het tegen Dedemsvaart nog allemaal wat onwennig aan Hoogeveen-zijde. De gasten hadden de verdediging goed staan en gaven weinig weg. Vlak voor rust was Het Danny Kuiper die de score zelfs opende voor Dedemsvaart. De spits, teruggekeerd van Hoogeveen zaterdag, ronde een goede uitgevoerde counter uitstekend af.
In de tweede helft werd het na een uur spelen gelijk. Jan ten Cate legde de bal panklaar op het hoofd van Sander van Veen, die daarmee zijn eerste treffer scoorde. Het feestje was van korte duur, want vlak daarna dook Quinten Prins op voor zijn directe tegenstander en kopte hij de bal achter doelman Santing. Het mooiste moment moest echter nog komen. Twintig minuten voor tijd schoot Jesse de Haas een vrijetrap op weergaloze wijze in het doel.
De wedstrijd leek vervolgens in een gelijkspel te eindigen totdat Jesse de Haas vlak voor tijd opnieuw een vrijetrap mocht nemen. Ditmaal was het doelman Raymon Slot die redde, maar in de rebound geklopt werd door opnieuw Sander van Veen. Laatstgenoemde maakte zijn droomdebuut compleet door in de blessuretijd ook nog zijn derde treffer te scoren.
Dinsdagavond speelt Hoogeveen zaterdag om 20.00 uur thuis de stadderby tegen De Weide. Net als bij alle wedstrijden van Hoogeveen zijn toeschouwers welkom, maar moeten zij zich eerst wel registreren via de website van de club.