Corona update (18-11-2021)

18 november 2021 7:30

Zoals iedereen inmiddels weet, is vanwege de recent door de overheid afgekondigde maatregelen, publiek, ook bij amateurwedstrijden, niet toegestaan. Wat wij daar met elkaar ook van vinden, daar moeten en willen wij ons aan houden. Het gaat hierbij om meer dan ons eigen belang. We zullen ons samen moeten inspannen om het aantal coronabesmettingen en daarmee de druk op de zorg terug te dringen.

Wel kan iedere supporter de wedstrijden van Hoogeveen zaterdag en Hoogeveen zondag thuis live volgen via Hoogeveen TV.

De komende 3 weken is ons sportpark (incl. kantine) voor publiek/supporters gesloten. Wel hebben  diegenen die gevoetbald hebben en de mensen die vanuit hun functie aanwezig moeten zijn, zoals o.a. trainers, begeleiders, specifieke vrijwilligers, scheidrechters en officials toegang tot de kantine.

Uiteraard valt en staat alles met het gebruik van het gezonde verstand en eventueel een ander daarbij te helpen! Wij doen een beroep op je begrip en medewerking op alle onderstaande zaken, zodat we er samen voor kunnen zorgen dat het bij deze 3 weken blijft!

De spelregels:

• Publiek is niet welkom, hierbij geldt een uitzondering voor die personen die functioneel noodzakelijk zijn voor de wedstrijden zoals scheidsrechters, trainers, coaches, leiders, vrijwilligers en strikt noodzakelijke ‘rij-ouders’;
  • Iedereen die functioneel en noodzakelijk aanwezig moet zijn bij de wedstrijden kan gebruik maken van de kantine;
  • Bij de ingang van de kantine zal gecontroleerd worden op het corona toegangsbewijs;
  • In de kantine zijn vaste zitplaatsen verplicht;
  • Ook blijft gelden: Denk aan de 1,5 meter regel en volg de aangegeven looproutes en/of pijlen.

En zo doen we dat verder bij Hoogeveen

• Toeschouwers en/of supporters mogen dus bij trainingen/wedstrijden niet het sportpark op;
  • Het halen en brengen van de (jeugd)spelers is toegestaan, maar verblijf op het sportpark tijdens trainingen en/of wedstrijden niet;
  • Chauffeurs van spelers naar een uitwedstrijd vallen onder teambegeleiding;
  • In deze periode worden er geen nieuwe oefenwedstrijden thuis gepland;
  • De kantine is doordeweeks voor deze 3 weken dicht. Wel geldt dat functioneel noodzakelijke opening mogelijk is, voor o.a. operationeel commissie overleg, cursussen en verenigingszaken. Vergaderruimtes dienen vooraf wel besproken te worden.

NB: Houd er rekening mee dat ook voor bovengenoemde activiteiten een beperkte openstelling geldt.

Tot slot

Bovenstaande is afhankelijk van hoe wij samen omgaan met de gestelde maatregelen. Hopelijk blijft het dan hierbij.

Wij vragen spelers en ouders/supporters dan ook om begrip en om medewerking om er zo samen voor te zorgen dat we de algemene, maar nu ook deze aanvullende maatregelen respecteren. De vorige perioden hebben wij ervaren dat we dit samen goed aankunnen!